четвртак, 19. јануар 2012.

Енглески новинар о србској војсци

Одломак из текста:  

Да ли се Христос икад насмејао? и
Да ли се Христос чему год зачудио?

Србски војници
У време Светскога рата један енглески књижевник и новинар обишао је савезничке фронтове, па је био и на србском фронту баш о Васкрсу. Оно слободне војске што је било, постројило се у парадни строј на дан Христова Васкрсења, и србски Владар изашао је, окружен официрима, пред строј и поздравио је: Христос васкрсе, јунаци!  На овај поздрав војска громогласно одговори : Ваистину васкрсе! Овај догађај, који је за нас обичан, утицао је на Енглеза силом грома. „Ја ништа величанственије нисам доживео ни на једном фронту , говорио је он после на једном предавању у Лондону. Замислите, да један Владар објављује своме оружаном народу, да је Христос васкрснуо, и да сав тај народ једнодушно одговара потврдно, да је Христос заиста васкрсао! И то се, господо моја, није догодило у некој катедрали или у неком салону, него на пољу смрти, јада и ужаса. И још уз то Владар ван престола и народ ван отаџбине, обоје на крвавој голготи! То је тако нешто узвишено, да се не може језиком изразити. Ја сам се осећао као да присуствујем самом факту Христова Васкрсења у Јерусалиму пре деветнаест векова. Тај народ је непобедив. И немојте се чудити што ћу вам рећи, да сам ја тек тада и на том фронту стекао непоколебљиво уверење, да ће Савезници победити. Победићемо – због силне вере онога маленог народа“.


Из сабраних дела, Светог Владике Николаја Охридског и Жичког, књига Х, Химелстир 1983., стр.,58.